Welcome to the rileys

Okej, hinner uppdatera en gång till innan jag somnar framför datorn, är hur trött som helst. Jag skulle bara vilja tipsa om en film som heter "Welcome to the Rileys" som hade premiär i Sverige idag. Tycker verkligen om den filmen. Anledningen till att jag såg filmen är för att Kristen spelar en av huvudrollerna. Hon är fantastisk :) Orkar inte berätta så mycket om vad filmen handlar om utan lägger bara upp trailern och hoppas att ni fattar ändå. Kristen spelar iallafall en 16 årig prostituerad tjej som bor ensam i New Orleans. Doug ser henne på en strippklubb när han är på affärsresa i New Orleans och bestämmer sig för att hjälpa henne. Hon påminner honom om hans dotter som dog för åtta år sen. Jättefin film :)

Fridaaay ♥

Gud vad skönt med fredag! Tänker sova lääänge imorgon :) När jag vaknade imorse hade värmepannan gått sönder, så det var iskallt i hela huset :( Sen var bussjäveln 20 minuter sen, så fick stå där och frysa också plus att jag kom försent till skolan (villket iof var ganska positivt) ^.^
Idag efter skolan åkte jag in till Väla med mamii och handlade lite grejer. Lägger upp bild. Asså så fort jag ser något med twilight så blir jag alltid sådär jättesupermega töntig. Ger ifrån mig ett litet glatt rop och bara springer som på små moln bort mot offret. Den här gången var det en tröja, som jag hittade på Åhlens, på barnavdelningen :] I vanliga fall hade jag tyckt att den var väldigt töntig och kanske t.o.m ful, men som sagt, när jag såg Edwarsd ansikte där på tröjan så var det liksom bara "köpaköpaköpa".
Gaga linnet är jag också lite kär i. Det har funnits ganska länge och jag hade funderat på att köpa det innan, så gjorde det nu. Bättre sent än aldrig :)

Burlesque ♥

När vi var i Florida åkte jag och mamma och såg filmen "Burlesque" på bio. Bion hette Bell tower 20 och var typ dubbelt så stor som biograferna i sverige ^.^ Fast dom hade sjukt äckligt godis! Aja, vi ville se nån film som inte kommit ut i sverigen än, denna kommer ut den 28 januari tror jag. Jag hade sett trailern till filmen hemma i sverige när vi såg "Änglagård" på bio, och ville jättegärna se den. Både Christina Aguilera Cher är ju med :) Det var kul att se dem skådespela och filmen var riktigt bra. Den rekomenderas :D
Lägger upp trailern till filmen här!

Florida - Inlägg 5, Sea world :D

Sea wolrd var verkligen hur fint som helst. Showerna var helt underbara och man såg verkligen att späckhuggarna och delfinerna hade kul. Att de inte bara gjorde det för att de var tvugna. För tränarna kunde ju inte tvinga dem. Det påpekade de även själva "Vi ber bara djuren att göra rörelsen, sen är det de som bestämmer om de vill göra det eller inte". För det mesta stod tränarna utanför poolen och gjorde olika tecken som delfinerna glatt lydde. De skvätte även vatten på publiken vilket de verkade älska. De simmade runt, runt i den stora poolen och skvätte upp vatten med deras stora fenor. När showen sedan var slut och tränarna hade gått ut fortsatte delfinerna att skvätta vatten på publiken, vilket visade att de gjorde det för att de tyckte det var kul :) Då tycker jag att såna här shower är okej! Jag gillar inte cirkusar och vissa djurparker där djuren har för lite plats. Cirkusar när stora elefanter måste springa runt i en pytteliten ring omringad av publik och göra konster tycker jag bara är sorgligt.

Här fick jag klappa en delfin för första gången :) Den hoppade upp på nån stor platt grej som låg precis där jag stod. Så låg den där och ville bli klappad, så himla gullig ♥

Florida - Inlägg 3

Planet Hollywood :)

Trodde faktiskt att Johnny Depp hade större händer, haha (mina händer är små). Fast hans tumme var rätt lång :D

Konstig restaurang med stora dinosaurier som lät och rörde sig, mammutar osv, haha. Ja, det var meningen att man skulle sitta och äta i det där oväsendet ^.^

Luftar armhålorna lite bara...

Spelar nåt spel med pappa på hotellet, jag vann såklart!

Mer bilder i nästa inlägg!

Florida - Inlägg 2

En hel affär med bara converse, lycka :D Köpte två par skor, tre t-shirtar, en tjocktröja och lite olika skosnören där inne ^.^

Stackars fisk :( Låg död på stranden.

Fanns aligatorer i det vattnet, ingen bra idé att bada då ^^

Letar aligatorer...

Fler bilder i nästa inlägg!

Florida - Inlägg 1

Kommer lägga upp några inlägg med bilder från resan nu. Kändes smartare att göra flera inlägg istället för att göra ett långt. Jag börjar med lite bilder från hotellen osv. Jag tog typ inga bilder på hotellområdet i Orlando, men det var iaf väldigt stort med en massa byggnader med lägenheter. Jag och syrran hade ett rum och föräldrarna ett. Sen fanns det två badrum, vardagsrum och ett stort jävla kök (som inte användes särskillt mycket). Hotellrummet var verkligen onödigt stort med tre feta tv:apparater och telefoner som ringde så ofta att vi fick dra ur kontakterna ^.^
Hotellet på Sanibel var typ motsatsen, väldigt litet. Men det låg på en strand som var en av USAs bästa snäckstränder, vilket gjorde detta hotell t.o.m dyrare än det i Orlando, fast det var tre gånger så litet, haha. Jag hittade iaf jättemånga fina snäckor på den stranden och det var sol nästan hela tiden. Nu kommer lite bilder :D

Flygresan tog ca. 12 timmar med mellanlandning i Tyskland. Jag var glad när det såg ut såhär på kartan på flyget, inte långt kvaar :D

Mitt & Wilmas sovrum i Orlando (innan städaren varit där, haha)

Hotellet i Orlando

Vi åt på en jätterolig och konstig restaurang på Sanibel som hette Island cow. Det var typ kor överallt, asså inte riktiga kor, men prydnadskor, tavlor på kor, bilder på kor, ja ni fattar. Dessutom hade de 300 rätter att välja mellan, det tog ett tag att läsa igenom den menyn...

Hotellet på ön Sanibel

Blev en aning förvånad när den här körde förbi på vägen. Haha, sjukt söt!

Fler bilder i nästa inlägg :)

Kort håår, typ. Och jag gillar inte snö :(

Tjenatjena :D I Måndags kom jag hem från Florida efter en ca 12 timmar lång flygresa. Var väldigt trött, men på grund av tidsskilldnaden som är sex timmar somnade jag inte förrän väldigt långt in på natten, och hade alltså väldigt svårt att gå upp nästa dag, första skoldagen = ingen sovmorgon -.-
Florida var iaf bästbästbäst, bästa resan jag varit på :) Älskar allt med Florida, solen, människorna (så himla positiva & hjälpsamma), språket (sjukt skönt att alla faktisk snackar amerikanska så att de fattar vad man säger), affärerna, restaurangerna, priserna (billigare än sverige iaf) och såklart Sea world, så himla fina showerna var :)
Jag har inte hunnit lägga in några bilder alls på datorn, så allt sånt plus mer detaljer om resan kommer senare i veckan. Nu lägger jag in en bild på mitt hår istället, eftersom jag inte gjort det efter jag klippte mig. Orkade inte ta med riktiga kameran, så fick bli en ful webcam-bild istället, får duga sålänge.