Florida - Inlägg 5, Sea world :D

Sea wolrd var verkligen hur fint som helst. Showerna var helt underbara och man såg verkligen att späckhuggarna och delfinerna hade kul. Att de inte bara gjorde det för att de var tvugna. För tränarna kunde ju inte tvinga dem. Det påpekade de även själva "Vi ber bara djuren att göra rörelsen, sen är det de som bestämmer om de vill göra det eller inte". För det mesta stod tränarna utanför poolen och gjorde olika tecken som delfinerna glatt lydde. De skvätte även vatten på publiken vilket de verkade älska. De simmade runt, runt i den stora poolen och skvätte upp vatten med deras stora fenor. När showen sedan var slut och tränarna hade gått ut fortsatte delfinerna att skvätta vatten på publiken, vilket visade att de gjorde det för att de tyckte det var kul :) Då tycker jag att såna här shower är okej! Jag gillar inte cirkusar och vissa djurparker där djuren har för lite plats. Cirkusar när stora elefanter måste springa runt i en pytteliten ring omringad av publik och göra konster tycker jag bara är sorgligt.





Här fick jag klappa en delfin för första gången :) Den hoppade upp på nån stor platt grej som låg precis där jag stod. Så låg den där och ville bli klappad, så himla gullig ♥

Kommentarer
Postat av: älvaaaa (y)

gud vad häftigt :D vad avundsjuk jag blev nu :(

2011-02-10 @ 15:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0